1 loket, 1 telefoonnummer, voor crisisondersteuning:

 

  • Crisismanagement:
    • Technisch voorzitten
    • Scenario’s uitwerken
    • Stakeholder analyses
    • Informatie management
    • Mediation / conflictbemiddeling intern of extern

 

  • Crisiscommunicatie
    • Communicatiestrategie
    • Woordvoering (uitvoerend of als coach voor eigen woordvoerder)
    • Mediamonitoring en omgevingsanalyse
    • Inrichten en bemensen call center

 

  • Psychosociale hulpverlening
    • Opvang van groepen of individuen
    • Coachen van collegiale opvangteams

 

 

 

 

 

 

Voorbeelden van crisissituaties:

  • Sociale veiligheid: crisissituaties veroorzaakt door menselijk handelen.
    • Bijvoorbeeld bedreiging, afpersing, fraude, terrorisme, zedendelicten, ondermijning, maatschappelijke onrust, pesten/(seksuele)intimidatie/discriminatie, etc.
  • Fysieke veiligheid: crisissituaties veroorzaakt door ongevallen in de natuur of technologie, zoals
    • brand, incidenten met gevaarlijke stoffen, explosies, (dreigende) instorting van gebouwen/tunnels, arbeidsongevallen, natuurgeweld, vliegtuigongevallen, pandemie, ongevallen op water of open zee, op boorplatformen, etc.
  • Informatieveiligheid: crisissituaties die ontstaan uit verlies van (controle over) gevoelige informatie zoals
    • datalekkages, gijzeling van ICT-systemen, etc.
  • Bestuurlijk domein: (interne) bestuurscrisis ontstaan door bijvoorbeeld
    • conflicten of onbehoorlijk bestuur