Welkom bij de Crisismeter! Met behulp van deze vragenlijst kunt u een inschatting maken van de mate waarin uw organisatie in staat zal zijn om de negatieve gevolgen en schade van een crisis te beperken met crisismanagement en -communicatie.
Een crisis wordt gedefinieerd als onverwachte gebeurtenis die ernstige schade kan veroorzaken en invloed heeft op de continuïteit van uw onderneming. In eerste instantie denkt u waarschijnlijk niet na over aansprakelijkheid of verzekeringsdekking, want u heeft de verantwoordelijkheid over de impact op uw bedrijf, werknemers, nabestaanden en de slachtoffers. Bovendien moet uw bedrijf doorgaan. Om goed voorbereid te zijn, worden periodieke trainingen van een crisiscoördinator binnen uw organisatie aangeraden.
De crisismeter is opgedeeld in vier onderwerpen:
- Crisisbewustzijn – De mate waarin een organisatie zich bewust is van de typen crisis die hen kunnen overkomen.
- Crisismanagement – De mate waarin de organisatie in staat zal zijn efficiënt de crisis te managen
- Crisiscommunicatie – De mate waarin een organisatie effectieve crisiscommunicatie toe kan passen.
- Psychosociale hulpverlening – De mate waarin een organisatie in staat is deze hulpverlening te organiseren.
De crisismeter toetst hoe goed u voorbereid bent indien zich een calamiteit voordoet. U wordt verzocht de stellingen zo goed mogelijk te beantwoorden vanuit uw eigen perspectief. Het invullen van de crisismeter duurt ongeveer 5 minuten. Na beantwoording van alle vragen worden de resultaten per mail toegestuurd. Uw gegevens worden maximaal 60 dagen bewaard en daarna vernietigd.
De crisismeter wordt mede mogelijk gemaakt door de Crisiscentrale en In-Staet.
Scan starten
Crisismanagement
8. Zijn sleutelfunctionarissen binnen uw organisatie 24/7 beschikbaar?
Volgende vraag
Crisismanagement
9. Heeft u voldoende sleutelfunctionarissen beschikbaar om een crisis vol te houden die meer dan 24 uur duurt?
Volgende vraag
Crisismanagement
11. Over welke scenarios maakt u zich het meest zorgen?
Volgende vraag